Još kao sasvim mala, neka deca počinju da pokazuju iznadprosečno interesovanje za sport, što neretko dovodi do ostvarivanja sportskih uspeha i više vremena posvećenog sportu. U tom uzrastu deca idu u školu, koja je obavezna i njihova primarna obaveza je da uče i ostvaruju dobar rezultat u školi. Kada se u obavezno školovanje koje detetu oduzima veliki deo dana umešaju i sportske aktivnosti, posebno one obaveze iz domena profesionalnog sporta, to često ume da stvori raskol između žela roditelja, nastavnika i deteta.
Kako napraviti dovoljno prostora i za školske i za sportske aktivnosti kada je profesionalni sport u pitanju?
Što su sportske ambicije manje, lakše je koordinirati i organizovati školske i vanškolske odnosno sportske aktivnosti, treninge i takmičenja. Međutim određeni broj dece, još kao sasvim mali pokazuje izuzetan talenat za određeni sport, ali i ljubav prema njemu, pa u nekim trenucima može preovladati opčinjenost treninzima i skolnost da se školske obaveze zanemare. To svakako nije dobro ni iz ugla deteta, ni iz ugla roditelja i nastavnika. Svaki roditelj insistira da dete završi prvo sa obaveznim školskim obavezama, kao i nastavnici koji imaju manje ili više razumevanja.
Ovde bi trebalo napraviti dobar plan obaveza tako da dete može da bude uspešno na oba polja što često zahteva puno truda i odricanja. Obaveze u profesionalnom i takmičarskom sportu su velike. Često podrazumevaju svakodnevne treninge više puta dnevno, odlazak na takmičenja i psihofizičku spremnost, što se teško može uklopiti sa redovnim školovanjem.
Zato je potreban kontinuiran rad trenera, deteta, roditelja i nastavnika, koji će svako na svojoj strani pružiti razumevanje i ustupke.
Planiranje i organizacija:
Sportski uspeh deteta je sjajna stvar ali nikada se ne zna moliko će trajati da li će dete nastaviti istim tempom, dok sa druge strane škola je nešto što je potrebno i obavezno za svakog pojedinca i period života od koga često zavisi i detetova budućnost. Danas, nailazimo na primere uspešnh sportista koji su vanredno završili školu i ostvarili veoma uspešnu sportsku karijeru, kako u gimnastici, tako i u drugim sportovima.
Baš zato ne bi trebalo da se stvari prepuštaju slučaju, već je potrebno napraviti jasan plan i organizaciju rada i vremena posvećenom školi i treninzima. U saradnji sa nastavnicima, trenerima i roditeljima, trebalo bi napraviti nedeljni plan sportskih i školskih aktivnosti, kako bi se ispunil svi uslovi da dete balgovremeno bude u toku i zavrašava sve školske aktivnosti,ali i da ispuni sve sportske zahteve koji su potrebni za napredovanje u sportu.
Ovaj ritam može biti naporan za dete, ali samo oni retki će imati dovoljno motivacije da izdrže sve izazove.
Treninzi i školske aktivnosti bi trebalo da se organizuju u terminu kada je dete spremno da da svoj maksimum na oba polja.
Samo sa jasnim planom i ostvarivim ciljevim i uz komunikaciju svih detetovih autoriteta, možete se nadati sjajnim uspesima.