Gimnastika i samopouzdanje: Ključ za zdrav mladi um
Gimnastika i samopouzdanje su neraskidivo povezani, a ovaj spoj igra ključnu ulogu u razvoju zdravog uma kod dece. Samopouzdanje se kroz treniranje gimnastike gradi na nekoliko načina.
Postizanjem ciljeva u gimnastici deca stiču zdravo samopouzdanje. Sam proces gde oni spoznaju da ispunjavanjem ciljeva koje su sami sebi zadali, postižu rezultat i uspeh utiče na njihov doživljaj sopstvene vrednosti.
Gimnastika ima tu osobinu da deca vrlo brzo shvate da se disciplina i upornost isplate. Gimnastika zahteva od deteta da bude disciplinovano i uporno, a ove važne veštine često se dalje prenose na sve oblasti života.
Posvećenost kao sinonim za dobrog gimnastičara tako jača njihovu sposobnost da se suoče sa izazovima i prevaziđu ih.
Kroz gimnastiku, deca uče da budu odgovorna i samostalna. Odgovorna za rezultate koji ostvare a samostalna da sama pronaću izlaz iz izazovnih situacija, koje su prisutne u svakom sportu, ali i životu.
Gimnastika omogućava deci da steknu samopouzdanje i shvate način na koji se razvija telo. Dokazano je da fizička aktivnost i borbenost razvijaju samopuzdanje. Osećaj snage, koordinacije i fleksibilnosti doprinosi pozitivnom odnosu prema sopstvenom telu.
Gimnastika može da bude izazovna i da zahteva hrabrost. Kroz rad na veštinama kao što su stoj na rukama, salto i skokovi na gredi, deca savladavaju strahove i postaju emocionalno jača.
Timski duh i te kako podstiče samopuzdanje kod dece, osećaj prihvaćenosti i zdravi prijateljski odnosi i podrška su važni za svaku fatzu razvoja, ne samo u dečijem razvoju već i kod odraslih.
Na kraju svakog rada i truda moraju doći rezultati i priznanja, a to i te kako utiče na zdravo samopouzdanje. Nagrade utiču na dete i održavaju njegovu motivaciju i želju da se trude još više i ostvaruju bolje rezultate.
Suočavanje sa neuspehom, takođe je btan deo sticanja zdravog samopuzdanja jer deci stvara realnu sliku o uspehu, ato je da su neuspeh i poraz sastavni deo uspeha i da moraju da nauče da ih prevaziđu.